01 April 2007

الحمدلله انى مازلت حياً

الحمد لله على لطفه بي , و أنى لازلت على قيد الحياة بعد أن شاهدت ما يشبه او بمعنى أدق ما يؤدى للموت عندما تعرضت لشحنة كهربائية فى يدى مما ادى لسريانها فى جسدى قبل ان تدفعنى للخلف لمسافة متر او مترين تقريباً مع عمل " قفلة " فى الشقة كلها بعد انفجارها فيا ... لكن عمر الشقى بقى ... والحمد لله على انى مازلت حياً أرزق
طبعاً بعد هذا الموقف بدأت أشوف و أفكر فى حياتى من جديد التى كدت أن أخسرها بسبب ماس كهربائي و أشوف هل كنت أخطأت فى شئ فى حياتى مع أى شخص أو انسان ؟ ........ لذلك فأنا أحب من هنا أقول لأى شخص أو صديق زعلان أو غضبان منى أنه يسامحنى , لانى لا اريد ان اترك هذه الدنيا وهناك من لا يحمل سيرة طيبة عنى .0
وقبل كل ذلك أتمنى أن يغفر لى ربى ما تقدم من ذنبي وما تأخر ,... و أن يدخلنا فسيح جناته .0
والحمدلله أنى مازلت حياً

3 comments:

Unknown said...

حمد الله على السلامة يا بطل

Hend.feps said...

الحمد لله ....

الموت قريب مننا جدا فعلا .... ماس كهربائى ... واحنا بنعدى الشارع ... اى حاجة ممكن تخلص علينا و بلمح البصر ... زى (final destenation) كدا .... المهم فعلا اننا نكون مستعدين ... نكون سايبين بصمة حلوة فى قلوب الناس ... و عمل ينفع الناس و يفيدهم ... و عمل يرضى ربنا عننا ...

هو انا كنت عايزة أقول حاجة ... يمكن اكون سخيفة فيها او معنديش دم بس واقفة فى زورى و عايزة أقولها يعنى ...

الحمد لله أنى مازلت حيا الحمد لله على لطفه بى .... هو الحمد لله طبعا .... طبعا يعنى ... مفيهاش كلام ... بس .. هو انا عمالة اكتب كلام و الاقيه مش مناسب و زى الدبش و امسحة تانى ... فا هحكى قصة يمكن تقدر توصل وجهة نظى بطريقة كويسة ....
سمعت مرة شيخ بيحكى قصة ... أن فى تلاتة أصحاب قاعدين ... فواحد قال انا نفسى أعيش عمر طويييييييييل عشان أعبد ربنا كتييييييير ... و التانى قال أما انا فنفسى أموت حالا عشان انا مشتاق للقاء ربى .... التالت بأة قال أنا أحب أعيش طالما ربنا عايزنى أعيش و دى مشيئته جل و علا و أحب أموت طالما ربنا يحب أنى أموت و دى مشيئته جل و علا ...

الحمد لله على كل حال ... و حمد لله على سلامتك

3araby said...

IRC President:

الله يسلمك , ويبعد عنك الشر وتكون فى أمان دايما .


hend :

الله يسلمك يا هند , وجميل جداًَ القصة التى حكتيها وفعلاً لازم نكون مستعدين وجاهزين للحساب فى أى وقت .

وكمان يا هند أنا معجب جداً بأرائك فى جميع تعليقاتك , ولكى أسلوب مميز .

ربنا يوفقك